tisdag 20 oktober 2009

Innan natten kommer

Så här innan natten kommer vill jag stilla mig en stund och ta emot allt det som dagen har givit. Det har varit en bra dag. Har spenderat kvällen inne i stan tillsammans med en väninna, vi har ätit gott och pratat gott om livets med- och motgångar.

Men det bästa med dagen har ändå varit att gårdagskvällens migränanfall var lindrigt. Bara flimmer och jag vilade en timme i sällskap av en omvårdande katt. Han var motvilligt till en början men kom sen och la sig bredvid mig och tröstade. Jag ville inte somna eftersom det just nu verkar som att jag slipper domningarna om jag håller mig vaken. Jag höll mig vaken och slapp domingarna, ingen huvudvärk fick jag heller.

Jag längtar verkligen tills jag ska träffa neurologen igen och få börja den förebyggande behandlingen. Det känns som att livet kommer att bli lättare att handskas med. Och att det bara kan bli bättre!

Innan natten kommer vill jag tacka för den dag du gav, dem som jag mötte.
För ett liv som mognat något, Herre vill jag tacka.
(Sv psalmen 510)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar