onsdag 4 november 2009

Tillit och tålamod


När jag slog upp ögonen i morse så var flimret i full gång. Jag hade migrän. Tog huvudvärkstablett och vilade någon timme och var sen ut en sväng och kände den kalla höstvinden blåsa om huvudet. Det var skönt att känna. Först nu efter lunch börjar jag piggna till.


Det kändes inte alls lika illa att ta betablockeraren imorse. Att jag är yr i huvudet nu beror väl mest på migränen. Ska kryssa i att jag haft anfall på den anfallskalender jag fick av neurologen. Känns trist, vill inte riktigt hålla reda på alla migrändagar, blir fel fokus för mig. Så nu har jag gjort en egen anti-anfallskalender där jag ska kryssa i alla dagar som jag INTE har migrän. Ser fram emot att se många kryss på den och när veckorna går hoppas jag att tabletterna ska visa sig verksamma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar