måndag 14 december 2009

Nytt besök hos neurologen

Imorse var det dags för återbesök hos neurologen. Lite smolk i bägaren var det dock att jag tyvärr fick migrän sent igår kväll. Men jag kände mig inte så nedslagen utan kände mig styrkt av min anti-anfallskalender. Det var dock inte den som doktorn ville se utan han såg nöjt på den tråkiga anfallskalendern och tyckte att det såg bättre ut nu. 23 anfall har det varit i år, varav fyra under de sex veckor jag ätit betablockerarna.

Igår när jag tittade på kalendern tänkte jag att det var väl inte så illa, det har ju varit betydligt sämre med ca 50 anfall för något år sedan. Men sen tänkte jag att detta inte är gott nog. 23 anfall på ett år är alldeles för mycket! Det kan bli ännu bättre med ännu mindre anfall! Och det känner jag både tillit och hopp inför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar