onsdag 17 februari 2010

Var rädd om din längtan

Kan en längtan ta slut? Om så, vad är det som händer sen då?

"Var rädd om dina drömmar, det är de som bär ditt liv" är en strof som jag nu flera gånger har uppmärksammat. Och jag tänker att det här med drömmar och längtan, det hör liksom ihop! Så, var rädd om din längtan, det är den som bär ditt liv...

Men vad händer om man slutar att längta? Jag har en särskilt längtan som jag börjar bli trött på. Den har blivit jobbig då det är en längtan som inte just nu får ny energi. Det är en svältfödd längtan som mest bara är jobbig. Ibland blossar min längtan upp men den falnar snabbt då den inte får någon respons. Och jag börjar undra om det kanske är bättre att släppa den fri, släppa den så den inte längre är en del av mig. Men vem är jag då?

Att längta kan vara så underbart. Att längta kan vara så fruktansvärt. Att längta kan vara svårt. Men jag längtar ändå...jag längtar ännu...

2 kommentarer:

  1. Dumma saker kan vara bra att sluta längta efter, som mer pengar eller sexigare mage (usch den blir ju bara fulare)... ;-) Våra basbehov, och jag tror det är sådant du längtar efter, kan vi inte släppa lika lätt - och mår vi ens bra om vi ger upp dem? Funkar det ens att försöka?

    Längta = hoppet kvar = bra.

    SvaraRadera
  2. Jag vill ha glass, riktig glass som jag inte får ont i magen av!!!

    SvaraRadera