lördag 3 april 2010

Gryningsljus

I den stilla gryningen finns du här för mig.
Likt den ljumma vinden smeker du min kind.
Dröjande, väntande.
Likt den uppåtgående solens strålar omsluter du mig.

Här framför dig får jga vara den jag är.
Med all min väntan och all min längtan.
I din famn får jag överlämna all min tro, mitt hopp och mitt tvivel.

Jag tror på Gud. Jag hoppas på livet.
Många gånger har jag tvivlat på kärleken.

I vår sargade värld står du här med dina utsträckta armar.
Dina händer bär märken efter sår.
Din krona är avlagd.
Du har klivit ner från ditt kors.
Din grav är tom.

Du är den som andas genom allt.
Du är den som läker och renar allt.
Du är den som inger förnyat hopp och liv.

I den stilla gryinngen står vi nu här.
Morgonen nalkas, dröjande, väntande.
Likt himmel mot himmel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar