onsdag 9 juni 2010

Längs livets vägar

Jag ska snart bege mig ut på en resa som kommer att ta mig ner mot södra Europa. Har gjort samma resa förut, för 12 år sedan färdades jag med buss ner till klosterkommuniteten Taizé i Frankrike. Det jag minns från den bussresan var att jag på nedvägen var fruktansvärt pollenallergisk. Och på hemvägen fick jag sitta själv vilket var en lycka...det var skönt att kunna sträcka på benen lite mer.

Nu är det så dags igen för den långa bussresan. Och jag minns ännu en annan resa, en för ännu längre sedan. Jag var så ung och hela livet låg framför mig kändes det som. Nu har jag kommit en bra bit på min livsväg. Men jag undrar om det var så här jag tänkte att mitt liv skulle bli?

På många sätt har det blivit bättre än jag någonsin kunna föreställa mig. Men det finns något mer som jag längtar efter och som jag ännu inte hittat. Och jag undrar om jag någonsin kommer att hitta det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar