tisdag 24 augusti 2010

Min plats på jorden

Fastän det är tio år sedan så minns jag den här speciella stunden än...det var när jag hittade hem. Det var ca fem år sedan jag varit Au-pair och äntligen känt mig hemma i en familj. En hel familj...det var något som jag hade saknat så länge. Den här hela familjen den hade bestått av ett föräldrapar som fortfarande varit tillsammans. Och jag hade nu varit och hälsat på dem igen och det hade varit med stor sorg som jag året innan hade nåtts av beskedet att de skulle skilja sig.

Nu var jag på väg hemåt igen efter min semesterresa och när pappan skjutsade mig till tåget så sade han att han såg mig som en av sina egna döttrar och att det alltid fanns en plats för mig hos dem. Och när jag sedan satte mig på tåget så reste jag inte själv...med mig hade jag mig själv som sjuåring som genomlidit mina egna föräldrars skilsmässa. Och där och då förstod jag för första gången att jag hade en familj hemmavid. Med extra föräldrar och extra syskon...allt det där som idag är en stor nåd och som jag förstår är mycket unikt!

Att hitta sin plats på jorden är så viktigt. Det är ett hemma som vi ständigt behöver återkomma till för att fylla på vår energi inför fortsättningen. Ett hemma där vi kan känna oss fria att vara de vi är. Ett hemma där livet har sin utgångspunkt!

"Har du orden och du följer dem
till din plats på jorden
då har du kommit hem"

1 kommentar: