fredag 6 september 2013

Längs pilgrimsvägen


Min pilgrimsvandring fortsätter. Jag vandrar min livsväg framåt. Idag har den starkt skinande och lågt stående höstsolen skinit mig rakt i ansiktet så det har känts som jag har vandrat rakt in i solen. 

Annars så är det mycket vatten som upptar min vandring just nu.
Och jag funderar kring min hamn, 
min hamn som utgångspunkt och som plats för vila och kärlek.
Och jag undrar, var är min hamn?

"Du måste lägga ut för att komma in i hamn igen"


"När du lagt ut låt ljuset föra dig fram, lyft din blick, håll den mot horisonten och upptäck ljuset"


"Oroa dig inte för stenig strand, den är visserligen utbredd men den kommer att leda över i något annat. 
Håll ut"


"Du kommer att nå fram till mjuk och varm sand och grönskande mark igen.
När du når hamn"


Jag vandrar enträget på längs min pilgrimsled. Och håller utkik efter den där hamnen som jag längtar efter och som jag vill hitta. 





2 kommentarer: